Optimale service
“Wij leveren een groot en breed assortiment machines, gereedschappen en materialen voor de bouw, industrie en agrarische sector," vertelt Dirk de Bruijn. "Ongeveer 37.000 artikelen, 4000 m2 magazijn. Onze klanten bevinden zich bijna allemaal in een straal van 25 tot 30 km rond onze twee vestigingen. Met onze eigen transportdienst kunnen we zo snelle service bieden.”
Dataverkeer
“In 2018 nam GBI Van Arnhem de groothandel en winkel van Work ’N Tools in De Meern over. Maar de internetverbinding bleek het dataverkeer tussen onze vestigingen niet aan te kunnen. We kregen eerst het advies een glasvezelverbinding te laten aanleggen, maar dat was een kostbare ingreep. DGE, onze leverancier van voorraad-, inkoop- en verkoop software, vertelde dat een aantal van hun klanten goede ervaringen had met Easy Office Online. Daarop hebben we contact met hen opgenomen.”
Tweemaal zo snel en goedkoop
“Easy Office Online stelde voor om geen glasvezel aan te laten leggen, maar de huidige verbinding te upgraden en netwerkapparatuur op de locatie in De Meern en Montfoort aan te passen. Dat bleek een uitstekende oplossing: tweemaal zo snel en tweemaal zo goedkoop. Een tijdje later hebben we ook de wifi aangepakt, dat was hard nodig: soms kregen de mensen achter de pc’s geen data meer binnen omdat iemand net zijn mobiele telefoon gebruikte. Ook hiervoor kwam Easy Office Online met een prima werkende en kostenefficiënte oplossing.”
“Wat eruit springt bij Easy Office Online: ze begrijpen snel wat je wilt en voeren dat zonder omhaal uit. Bijvoorbeeld bij het inregelen van de software. Ze doen wat ze beloven. Alles op een no-nonsens manier.”
Telefonie
“Goede telefonische bereikbaarheid is voor ons cruciaal. Van onze 42 medewerkers werken er 10 tot 12 op kantoor, 5 op de transportafdeling, de rest in het magazijn of achter de balie. Ze zitten vaak niet op een vaste plek, of ze zijn onderweg, en ondertussen moeten ze wel goed bereikbaar zijn. Daarom vroegen we Easy Office Online de telefonie voor beide vestigingen te professionaliseren en met de IT-systemen te integreren.”
Soepele overstap
“Ook nu kozen we in eerste instantie voor alleen nieuwe software, zo konden we het testen. De overstap verliep heel soepel, we waren binnen een paar uurtjes over. Alles werkt nu gebruiksvriendelijker en professioneler. Iedereen heeft een 3-cijferig intern nummer. We zien meteen welke collega er belt of kunnen een collega rechtstreeks bellen en zo snel schakelen naar de accountinformatie. Bij drukte kan een collega een telefoontje overpakken. Dit is allemaal gerealiseerd met de bestaande telefoonapparatuur. Later hebben we via Easy Office Online nieuwe hardware aangeschaft omdat veel toestellen toch aan het eind van hun levensduur zaten.”
Doen wat ze beloven
“Wat eruit springt bij Easy Office Online: ze begrijpen snel wat je wilt en voeren dat zonder omhaal uit. Bijvoorbeeld bij het inregelen van de software. Ze doen wat ze beloven. Alles op een no-nonsens manier. Dat vind ik heel prettig in de samenwerking. Goed werkende ICT is in onze branche cruciaal en wordt steeds belangrijker.”