Levensader
Paul Coldenhoff: “Voor BrinQer is ICT een levensader. Want naast de gewone Office-pakketten werken onze casemanagers, bedrijfsartsen en re-integratiespecialisten vooral met verzuimapplicaties. Ze moeten op elke plek en vanaf elk device toegang hebben tot die applicaties. En de dossiers van hun cliënten bevatten medische gegevens die onder de hoogste veiligheidscategorie van de AVG vallen. Daarnaast gebruiken we Teams voor gesprekken, overleggen en samenwerken.
“We hadden meteen een goed gevoel bij Easy Office Online. Zij beantwoorden al onze vragen en begrijpen hoe de ICT van nu werkt.”
Verdere professionalisering
“De afgelopen vijf jaar hebben we ons ontwikkeld van een regionale Gelderse speler naar een arbodienstverlener met landelijke dekking en een mix van grote en kleine klanten. We hebben nu 65 medewerkers, waarvan 45 in vaste dienst en 20 freelancers. Vorig jaar werd duidelijk dat we daardoor een professionaliseringsslag moesten maken. Mijn opdracht was om dat op ICT-gebied te doen.”
‘ICT-gedoe’
“Destijds gebruikten we Citrix als toegangsroute naar de verschillende applicaties waarmee we werken. En voor systeembeheer waren we afhankelijk van één man die hier in het pand rondliep. In de praktijk hadden we ‘gedoe’: beveiligingsissues, storingen die niet snel werden opgelost, en we konden alleen via een omweg in Teams werken. Bovendien drukten het Citrix-abonnement en de extra facturen voor support behoorlijk op onze begroting.”
“De overstap naar de cloud verliep heel soepel, alles liep meteen vanaf het eerste moment uitstekend. Onze mensen vinden het allemaal een zegen.”
Moderne schaalbare oplossing
“We gingen op zoek naar een moderne en veilige oplossing voor onze ICT. Een schaalbare oplossing ook, want als snelgroeiend bedrijf heb je soms binnen een dag een nieuwe digitale werkplek met laptop nodig. We vroegen drie partijen om een aanbieding. Easy Office Online was voor ons een nieuwe partij, maar we hadden meteen een goed gevoel. Ze konden al onze vragen beantwoorden. Ze begrepen hoe de ICT van nu werkt: niet meer met serverbeheer en systeembeheer maar via webapplicaties in de Microsoft-cloud.”
Certificering
“Easy Office Online was onze eerste keus, zowel op kwaliteit als prijs. Maar als arbodienstverlener mogen wij alleen werken met leveranciers die gecertificeerd zijn op ISO 9001 en NEN-2710. En dat waren zij nog niet. We moesten erop vertrouwen dat ze die kwaliteitskeurmerken op korte termijn zouden behalen. Dat was een gok. Maar ons vertrouwen was terecht, ze zijn inmiddels gecertificeerd.”
Soepele overstap
“Ook de overstap naar de cloud, op 1 december 2021, verliep heel soepel, alles liep meteen vanaf het eerste moment uitstekend. Easy Office Online had vooraf uitgebreide tests gedaan. We hebben samen een training gegeven om onze casemanagers en arbo-specialisten te laten zien hoe het nieuwe systeem werkt. En als er af en toe nog iets is, bellen ze rechtstreeks met Easy Office Online en wordt het heel snel opgelost. Onze mensen vinden het allemaal een zegen.”
Waarmaken wat ze beloven
“We merken dat Easy Office Online telkens waarmaakt wat ze beloven. Daarom zijn ze ondertussen ook onze partner voor telefonie en voor de hardware: laptops, mobiele telefoons, routers. En met hun ondersteuning zijn we overgestapt op WiFi 6. Want de ontwikkelingen in de ICT staan niet stil.”
De website van BrinQer bezoeken? Dat kan hier.
Maarten Zumbrink
“Mij spreek en zie je met name bij jou op locatie. Ik ben de persoon die zorgt dat de infrastructuur bij jou op orde is, zodat wij ons werk goed kunnen doen. Iedere locatie is uniek en laat dat nou net hetgeen zijn waar ik enthousiast van word. Ik weet wat je nodig hebt én ik regel het. Kan jij lekker doorwerken, toch?”